fredag den 27. april 2012

Pladderballe Bryghus: Brodtgaard

Jeg har skrevet om det før, og også anmeldt et par af deres øl. Men fantombryghuset Pladderballe er en sjov idé, der også laver morsom markedsføring. Se f.eks. nogle morsomme små filmklip på deres Youtube-kanal eller ved at skanne de QR-tags, der sidder bag på flaskerne.

Denne gang er det Brodtgaard, jeg har smagt - faktisk for anden gang. Første gang var det en regulær skuffelse. Alt for overvældende parfumeret - og ikke med de rigtige duftnoter til en IPA, som dette er en variant over.

Jeg ved ikke, om det skyldes menuen - sønnen havde bestilt hotdogs - men denne gang var oplevelsen bedre. Duften er rigtigt rar IPA-agtig. Smagen er også flink. Men der er altså en note af noget fremmed i både duft og smag. Jeg synes, det 'fremmede' er en lidt syntetisk tanke, en fremmed blomst i beddet. Som om, der er en unormal humle tilsat en i øvrigt helt klassisk humlekombination.

Det kan være sjovt med nye kombinationer - som f.eks. da jeg fik en ale med japansk humle, der ledte tankerne hen på citrongræs; det var rigtigt lækkert. Men denne gang synes jeg altså, 'fremmedlegemet' virker lidt malplaceret. Jeg må dog indrømme, at til juniors hotdogs fungerede øllet faktisk rigtigt godt.

Pladderballe Bryghus: Brodtgaard: 7/10 på Qvistgaards ØLometer. Havde jeg ikke smagt den før - og var blevet skuffet - havde den nok fået 8...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar