torsdag den 3. maj 2012

Så er der humle! Thisted Bryghus: Forår

Nogle putter blade i øllet, andre grene - Thisted har lavet en forårsøl med druesaft! Faste læsere af denne blog (hej Sten!) vil vide, at jeg har det lidt svært med den slags fremmedlegemer i min øl...

Men Thisted har her lavet en rigtig charmetrold af en øl! Duften er som en svag IPA, farven er classic-agtig, men smagen...! Masser af humle! En rigtig dejlig bitterhed, der bliver hængende længe i ganen, og druesaften er slet ikke overvældende - faktisk er der kun tale om en antydning, jeg ikke er sikker på, jeg ville have opdaget, hvis ikke, de havde skrevet om det på etiketten...

Skulle jeg have gættet i en blindsmagning, tror jeg, mit bud ville have været en let ale med lidt karamelmalt til at give de varmere toner i smagen, som ellers er domineret af humle - rigtigt dejligt meget humle!

Nu er forår i Danmark ofte en kold og regnfuld oplevelse. I en sådan situation er Thisteds Forår helt perfekt. Den giver den indre varme med en alkoholprocent på 6,8. Jeg nød øllen på terassen i eftermiddagssolen og ca. 20 grader - og dér var den måske en tand for meget... Knap så læskende, som man kan få brug for i sådan et 'setup'. Men det tager ikke alle kvaliteterne fra øllen - en ren 10'er!

Thisted Bryghus: Forår: 10/10 på Qvistgaards ØLometer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar